Sprzedaż nieruchomości 14 września 2022

Marketing oferty – 14 sposobów, dzięki którym błyskawicznie sprzedasz mieszkanie

Chcesz sprzedać mieszkanie? Zadbaj o marketing. A dziś – w natłoku produktów, ofert, reklam – trudno przyciągnąć uwagę odbiorców. Dlatego warto stworzyć plan marketingowy i zaplanować budżet na jego realizację.

Jakie działania marketingowe zaplanować? Poznaj aż 16 strategii, jak stworzyć atrakcyjną ofertę i dobrze ją wypromować. Możesz je od razu wdrożyć i przyśpieszyć sprzedaż nieruchomości

1. Wrzuć ogłoszenie na wiele portali

Umieść ofertę swojego mieszkania przynajmniej na 3 największych portalach z ogłoszeniami. Najlepiej użyj 5-10 portali. Ale 3 to absolutnie minimum.

2. Dodaj wiele zdjęć

Twoje ogłoszenie powinno zawierać dokładne zdjęcia mieszkania. I to zarówno wewnątrz, jak i z zewnątrz – klatka schodowa, wejście, budynek. Warto także zrobić zrzut mieszkania. Dzięki temu odbiorcy będą od razu wiedzieć, czy mieszkanie odpowiada ich oczekiwaniom.

3. Aktualizuj ofertę

Dbaj o to, aby oferta była aktualna. Jeżeli coś się zmieni, natychmiast nanieś poprawki w treści oferty. Jeśli tego nie zrobisz, klienci będą zdezorientowani, a to zniechęci ich do transakcji.

4. Stwórz ciekawy opis oferty

Opis oferty jest decydujący. Uwzględnij w nim wszystkie atuty nieruchomości. Zadbaj, żeby opis był czytelny i zrozumiały. Podziel go na akapity po 3-5 wierszy. Dodaj nagłówki. To utrzyma uwagę oglądającego.

5. Oddzwaniaj do zainteresowanych

W ofercie możesz zapisać godziny do kontaktu, jakie preferujesz. Jednak spora część ludzi się do tego nie stosuje. Ktoś, kto ogląda Twoją ofertę chce od razu mieć informacje. Nie będzie czekał. Dlatego zaplanuj sobie czas na oddzwanianie.

6. Promuj ofertę

Promuj i wyróżniaj oferty, tak aby znalazły się na samej górze strony, a nie zniknęły gdzieś w otchłani innych ofert. Promowane oferty mają 90% większą skuteczność sprzedaży.

Sam wybieram oferty, które pokazują mi się od razu, a nie 10 stron dalej. Tak samo zrobi potencjalny kupujący.

7. Zamów baner

Zainwestuj w baner z informacją, że sprzedajesz mieszkanie. Na bannerze umieść numer telefonu. Zawieś banner na balkonie lub innym widocznym miejscu, gdzie nie będzie problemu z przymocowaniem banneru.

8. Wrzuć ofertę na swoje media społecznościowe

Facebook, Instagram, YouTube, Tik Tok, Snapchat, Twitter – tam wszędzie mogą być potencjalni kupcy. Jeżeli nie masz profilu na żadnej z tych platform, to poproś kogoś z rodziny bądź znajomych o pomoc. Na pewno ktoś z „młodszego pokolenia” ma konto na jednym z tych mediów.

9. Wrzuć ogłoszenie na grupy tematyczne

Tam ludzie szukają dla siebie nieruchomości. Możesz to zrobić między innymi na MarketPlace czy na Facebooku.

10. Wykorzystaj relacje na FB i Instagramie

Codziennie dodawaj ofertę do swoich relacji na Facebooku i Instagramie. Informuj też na bieżąco o dniach pokazowych.

11. Stwórz płatną reklamę na FB

Na tę strategię musisz wydać część budżetu, jaki planujesz na marketing. Pamiętaj o wykorzystaniu parametru lokalizacji.

12. Nakręć film

Możesz nagrać film ze swojego mieszkania. Umieścić go na YouTube i promuj różnymi kanałami. Możesz nawet dodać film do swojej oferty.

13. Napisz do znajomych

Poinformuj znajomych, że sprzedajesz swoje mieszkanie. Może mają kogoś w swoim otoczeniu, kto poszukuje mieszkania. Jeżeli nie, to poproś chociaż o udostępnienie Twojej oferty. Sami mogą nie wiedzieć, że ktoś z ich znajomych rozgląda się za nowym lokum.

14. Wydrukuj ulotki

 Strategia starej daty, ale dosyć skuteczna. Wydrukuj ulotki z ogłoszeniem i rozwieś po swojej okolicy. Może okazać się, że ktoś w okolicy szuka mieszkania.

Pamiętaj, że nie musisz użyć każdej z przedstawionych strategii. Możesz wdrożyć tylko te, które uważasz, że najlepiej sprawdzą się w Twoim przypadku. Jednak im więcej różnych działań zastosujesz, tym bardziej przybliżasz się do sprzedaży.

Broker Nieruchomości / Mentor

Roger Pietkiewicz

Agent nieruchomości Skazany na Sukces! Podchodzący zawsze z dystansem do siebie, pełny energii i zawsze uśmiechnięty. Lubi wyróżniać się na tle innych oraz uwielbia sprzedaż. Jego historia ze sprzedażą zaczęła się na plaży. Jako „Kolbiarz”, tak siebie nazywając, musiał pokazać siebie, aby wyróżnić się na tle innych i zostać najlepszym sprzedawcą kukurydzy na plaży. Jego […]